Uusi MobilePay on Suomen suosituin mobiilimaksusovellus, ja sen uusi versio julkaistiin tammikuussa 2024. Uusi sovellus on saanut paljon positiivista palautetta, mutta myös jonkin verran negatiivista. Jotkut käyttäjät ovat raportoineet ongelmia uuden sovelluksen toiminnassa.
Tässä artikkelissa käsitellään yleisimpiä ongelmia, joita käyttäjät ovat raportoineet uudesta MobilePay -sovelluksesta. Artikkelissa tarjotaan myös ratkaisuja ongelmiin.
Ongelmat
Sovelluksen käynnistäminen ei onnistu
Yksi yleisimmistä ongelmista on, että sovellusta ei saa käynnistettyä. Ongelma voi johtua esimerkiksi siitä, että sovelluksella on päivitys, jota ei ole vielä asennettu. Jos sovellus ei käynnisty, kannattaa tarkistaa, onko sovellukselle saatavilla päivitys. Päivityksen voi asentaa sovelluskaupasta.
Sovelluksen käyttöliittymä on hidas
Toinen yleinen ongelma on, että sovelluksen käyttöliittymä on hidas. Ongelma voi johtua esimerkiksi siitä, että sovelluksella on liikaa taustalla käyviä toimintoja. Jos sovellus on hidas, kannattaa sulkea jotkut muut sovellukset ja tarkistaa, onko sovelluksen käytössä automaattisia päivityksiä.
Maksaminen ei onnistu
Kolmas yleinen ongelma on, että maksaminen ei onnistu. Ongelma voi johtua esimerkiksi siitä, että sovelluksessa on vika tai että käyttäjän laite ei tue maksuominaisuutta. Jos maksaminen ei onnistu, kannattaa tarkistaa, onko sovelluksessa päivityksiä. Jos sovelluksessa ei ole päivityksiä, kannattaa ottaa yhteyttä MobilePayn asiakaspalveluun.
Ratkaisut
Sovelluksen käynnistäminen ei onnistu
- Tarkista, onko sovellukselle saatavilla päivitys.
- Sulje jotkut muut sovellukset.
- Poista sovelluksen välimuisti.
- Asenna sovellus uudelleen.
Sovelluksen käyttöliittymä on hidas
- Sulje jotkut muut sovellukset.
- Poista sovelluksen välimuisti.
- Poista sovelluksen tiedot.
- Asenna sovellus uudelleen.
Maksaminen ei onnistu
- Tarkista, onko sovelluksessa päivityksiä.
- Varmista, että laitteesi tukee maksuominaisuutta.
- Ota yhteyttä MobilePayn asiakaspalveluun.
Muita ongelmia
- Jotkut käyttäjät ovat raportoineet, että he eivät saa viestejä uudesta MobilePay-sovelluksesta. Ongelma voi johtua siitä, että sovelluksen ilmoitukset ovat kytketty pois päältä. Ilmoitukset voi kytkeä päälle sovelluksen asetuksista.
- Jotkut käyttäjät ovat raportoineet, että he eivät saa käyttää sovelluksen ominaisuuksia, kuten WeShare-ominaisuutta. Ongelma voi johtua siitä, että sovelluksen asennus on keskeytynyt. Sovelluksen asennuksen voi keskeyttää esimerkiksi heikko internet-yhteys. Jos asennus on keskeytynyt, kannattaa yrittää asentaa sovellus uudelleen.
Johtopäätös
Uusi MobilePay-sovellus on saanut paljon positiivista palautetta, mutta myös jonkin verran negatiivista. Jotkut käyttäjät ovat raportoineet ongelmia uuden sovelluksen toiminnassa.
Jos sinulla on ongelmia uuden MobilePay-sovelluksen kanssa, kannattaa kokeilla edellä mainittuja ratkaisuja. Jos ongelma ei ratkea, kannattaa ottaa yhteyttä MobilePayn asiakaspalveluun ja kertoa, että MobilePay ei toimi sinulla.